13 July, 2009

Saat masih punya kesempatan...


Seperti biasa andai hati saya mampu berkata-kata pastinya akan saya dengari setiap dari gerak dan kata-kata naluri hati ini. Andai dapat saya bicarakan diari perjalanan hidup buat kalian semua akan saya katakan betapa sukarnya hidup ini kerna ianya penuh dengan liku-liku yang mematangkan kita.

Ungkapan kata-kata ini begitu jelas difahami andai kita teliti akan makna...

"Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita. Kita dilahirkan dengan 2 pasang telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah. (haq dan batil)

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang kita fikirkan dalam otak kita jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 pasang telinga, tapi kita hanya diberi 1 mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya"...


Namun sejauh mana kita mampu memahami dan menggunakan dalam kehidupan kita seharian. Setiap dari pada kita tidak terlepas dari melakukan kesilapan, tapi bagaimanakah kita berupaya menebus semua khilaf kita?Menjadi insan yang sempurna satu perkara yang agak mustahil ..tapi untuk menjadi insan terbaik saya yakin kita semua bisa lakukannnya. Kita leka, cuai lupa dan melakukan kesalahan berulang kali walaupun tahu akan akibtanya tapi masih jua lakukan.
Tanpa kita sedari kehidupan ini banyak menyedarkan ...semua orang bisa mengata... setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya.Setiap ungkapan yang tesurat pasti jelas tersiratnya. Kita masih punya kesempatan dan waktu untuk kita nilai kembali.(saya betul tidak sengaja hari ini).

Bicara ini sekadar berkongsi rasa agar apa yang kalian rasa sudah mencukupi bagi kalian. Kita masih punya kesempatan dan waktu selagi degupan jantung masih berdegup dan nadi masih berdenyut.

Kekecewaan Kesedihan, kesukaran, kegagalan, bangkitla.. kalian bukan keseorangan.. pasti ada insan di sisi yang selalu mengembirakan kalian semua..

Kegembiraan dan keceriaan sentiasa ada andai kita mampu mengertinya.

p/s:
sem ni banyak sgt keje ye..igt kan ambil unit sikit blhlah bertahan lagi..
usaha2!!
Off topic k ^_^

.........................................................


2minggu kuliah berlalu saya dah mulakan semua persiapan apabila berhadapan dengan sem baru, bilik baru kolej yang sama,dan wajah sama.hehe..semoga makin terus bersemangat untuk belajar..wee~~^_^




Sabtu ritu saya dan rakan-rakan yang lain ke PULAPOL menghadiri tamat latihan dan konvokesyen bagi pegawai-pegawai polis. Pastinya PZA paling bersemangat untuk ke sana. Semuanya diuruskan oleh nya..oppsss..sorry ya..^_^




p/s:
tiada apa yang ingin dikatakan lagi
tata~

6 comments:

Nani said...

Gambar Fiza and dia nampak cute.

shaiqin aisyah_Emann said...

btol2x tambah2x bila aku skli dlam gmbar tu.lagilah..haha^_^

critikal thinker said...

ikin perasan ar tue..
hahaha.. piza gan sape tue?
cita cikit aku termiss la ne..
gosip2

shaiqin aisyah_Emann said...

pza dgn pdotlah..dulu masa 1 year dia bdk media.diorg mmg rapat..=p wei2x dah2x nt aku kn marah dgn pza..

Anonymous said...

wawawawahhh...
ade gosip berkenaan dgn diriku nmpknye..
dushh kamu sume..
ttup sudah cerita ini..
hehehe...

shaiqin aisyah_Emann said...

baekkkkkk ^_^

Saat masih punya kesempatan...


Seperti biasa andai hati saya mampu berkata-kata pastinya akan saya dengari setiap dari gerak dan kata-kata naluri hati ini. Andai dapat saya bicarakan diari perjalanan hidup buat kalian semua akan saya katakan betapa sukarnya hidup ini kerna ianya penuh dengan liku-liku yang mematangkan kita.

Ungkapan kata-kata ini begitu jelas difahami andai kita teliti akan makna...

"Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita. Kita dilahirkan dengan 2 pasang telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah. (haq dan batil)

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang kita fikirkan dalam otak kita jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 pasang telinga, tapi kita hanya diberi 1 mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya"...


Namun sejauh mana kita mampu memahami dan menggunakan dalam kehidupan kita seharian. Setiap dari pada kita tidak terlepas dari melakukan kesilapan, tapi bagaimanakah kita berupaya menebus semua khilaf kita?Menjadi insan yang sempurna satu perkara yang agak mustahil ..tapi untuk menjadi insan terbaik saya yakin kita semua bisa lakukannnya. Kita leka, cuai lupa dan melakukan kesalahan berulang kali walaupun tahu akan akibtanya tapi masih jua lakukan.
Tanpa kita sedari kehidupan ini banyak menyedarkan ...semua orang bisa mengata... setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya.Setiap ungkapan yang tesurat pasti jelas tersiratnya. Kita masih punya kesempatan dan waktu untuk kita nilai kembali.(saya betul tidak sengaja hari ini).

Bicara ini sekadar berkongsi rasa agar apa yang kalian rasa sudah mencukupi bagi kalian. Kita masih punya kesempatan dan waktu selagi degupan jantung masih berdegup dan nadi masih berdenyut.

Kekecewaan Kesedihan, kesukaran, kegagalan, bangkitla.. kalian bukan keseorangan.. pasti ada insan di sisi yang selalu mengembirakan kalian semua..

Kegembiraan dan keceriaan sentiasa ada andai kita mampu mengertinya.

p/s:
sem ni banyak sgt keje ye..igt kan ambil unit sikit blhlah bertahan lagi..
usaha2!!
Off topic k ^_^

.........................................................


2minggu kuliah berlalu saya dah mulakan semua persiapan apabila berhadapan dengan sem baru, bilik baru kolej yang sama,dan wajah sama.hehe..semoga makin terus bersemangat untuk belajar..wee~~^_^




Sabtu ritu saya dan rakan-rakan yang lain ke PULAPOL menghadiri tamat latihan dan konvokesyen bagi pegawai-pegawai polis. Pastinya PZA paling bersemangat untuk ke sana. Semuanya diuruskan oleh nya..oppsss..sorry ya..^_^




p/s:
tiada apa yang ingin dikatakan lagi
tata~

6 comments:

Nani said...

Gambar Fiza and dia nampak cute.

shaiqin aisyah_Emann said...

btol2x tambah2x bila aku skli dlam gmbar tu.lagilah..haha^_^

critikal thinker said...

ikin perasan ar tue..
hahaha.. piza gan sape tue?
cita cikit aku termiss la ne..
gosip2

shaiqin aisyah_Emann said...

pza dgn pdotlah..dulu masa 1 year dia bdk media.diorg mmg rapat..=p wei2x dah2x nt aku kn marah dgn pza..

Anonymous said...

wawawawahhh...
ade gosip berkenaan dgn diriku nmpknye..
dushh kamu sume..
ttup sudah cerita ini..
hehehe...

shaiqin aisyah_Emann said...

baekkkkkk ^_^