29 September, 2010

G.e.n.g.g.a.m

Aku berbicara dengan sekeping hati
Menduga rasa mencipta mimpi
Aku bermadah diam dalam lisan
Menguatkan rasa menggengam impian

Aku lemparkan pandangan ke arah bintang
Aku kelipkan pada bayangan masa depan
Aku kilaskan pada dugaan dan cabaran
Lalu aku teguhkan pada kaki yang melangkah

Aku timbulkan dengan seribu pertanyaan
Lalu aku berikan dengan pelbagai jawapan
Aku kuatkan dengan usaha dan keazamanan
Lalu aku baitkan dengan ungkapan niat
Yang mana aku utuhkan dengan lembaran
“iman”



No comments:

G.e.n.g.g.a.m

Aku berbicara dengan sekeping hati
Menduga rasa mencipta mimpi
Aku bermadah diam dalam lisan
Menguatkan rasa menggengam impian

Aku lemparkan pandangan ke arah bintang
Aku kelipkan pada bayangan masa depan
Aku kilaskan pada dugaan dan cabaran
Lalu aku teguhkan pada kaki yang melangkah

Aku timbulkan dengan seribu pertanyaan
Lalu aku berikan dengan pelbagai jawapan
Aku kuatkan dengan usaha dan keazamanan
Lalu aku baitkan dengan ungkapan niat
Yang mana aku utuhkan dengan lembaran
“iman”



No comments: